Naopak, děti jsou každým dnem venku více v bezpečí. Čím to je? Na učení venku se můžeme v první řadě dobře připravit. A také se můžeme zkusit podívat na riziko z jiného úhlu pohledu: co dětem hrozí tím, že to nezkusí? V příspěvku vám lektorka nabídne několik argumentů k zamyšlení pramenících z pedagogické perspektivy práce s rizikem. Může se stát, že druhý den se budete na dítě lezoucí po stromě dívat s nově objevenou důvěrou a radostí.
Lektorka PhDr. Tereza Valkounová, Ph.D. sleduje uplatnění konceptu vzdělávání pro udržitelný rozvoj, který ji přivedl k hlubšímu zájmu o lesní mateřské školy. Čerpá při tom zejména ze zkušeností nasbíraných během studia v Německu. Spoluzaložila a vede Asociaci lesních mateřských škol, která sdružuje a podporuje příznivce celoročního kontaktu předškolních dětí s přírodou. Na poli Asociace založila program Školka blízká přírodě určený všem mateřským školám, vedla výzkum zaměřený na přínosy pravidelného pobytu v přírodě pro rozvoj dětí. Aktuálně se nejvíce věnuje svým dvěma malým synkům.
Kdy: 8. března od 17:30h
Kde: TRIADA, Orlí 20, Brno
Přihlašovací formulář: http://bit.ly/2kOnr1i
Cena: 200Kč pro členy a začínající iniciativy ALMŠ, studenty / 300Kč pro nečleny
Pro koho: Seminář je určen pro pedagogy a další pracující s dětmi. Rodiče, kteří chtějí rozumět přístupu “odvážných” pedagogů vítáni.
Kontakt: martina.dvorakova@lesnims.cz