V lesních školkách děti běhají v otevřeném prostoru, lezou na stromy, pracují s ostrými noži, sedí u ohně. Přijďte si ujasnit, jak pedagogicky takovou činnost obhájit. Podmínkou takového přístupu je dobrá příprava. Co to znamená být připravený na riziko, když ne vyhnout se mu? Naučíme vás, jak jít do rizikových situací připravení, abyste mohli mít tolik potřebnou pozornost a dobře rozlišili riziko od nebezpečí. Naučíme se tvořit krizový plán, použijeme tabulku pro vyhodnocování rizik a přínosů. Budeme sdílet praktická řešení rizikových situací tak, abychom na jedné straně nehazardovali se životem a na druhé straně zachovali výchovně-vzdělávací přínos reálných situací, které život přináší. Ze semináře si odnesete praktické kroky pro sestavení krizového plánu ve vaší školce. A pokud jej sestavíte do 14 dnů od konání semináře, lektoři vám k němu dají zpětnou vazbu.
Lektorují Tereza Valkounová a Filip Kršiak.
Tereza Valkounová stála u zrodu Asociace lesních MŠ, vyjednává podmínky pro existenci lesních MŠ v rámci českého legislativního prostředí, což často obnáší obhajobu "jiného" pedagogického přístupu.
Filip Kršiak v minulosti externě spravoval pro Asociací lesních MŠ komunikaci s veřejností, vede filmový festival a také organizování alternativních táborů pro mládež.
Podrobné informace o semináři zde, ceny a přihlášku najdete zde.